Kontrola víka kontejneru CASTOR před jeho uzavřením v reaktorovém sále
Název kontejneru je zkratka z anglického „Cask for storage and transport of radioactive material“. Přepravně skladovací kontejner nebo obalový soubor tvoří tlustostěnná válcová nádoba, vážící přibližně 100 tun. Výška je přizpůsobena výšce palivových souborů, průměr je navržen tak, aby každý kontejner umožňoval skladovat cca 10 tun použitého paliva. Proto je typ používaný v JE Temelín o něco vyšší, ale má menší průměr než kontejner z Dukovan. Uvnitř kontejneru se nachází niklová výstelka zaručující korozivzdornost. Ve vnitřním nosném koši z borové nerezavějící oceli je zasunuto 19 (v případě dukovanského typu 48) palivových souborů.
Zbytkové teplo je nosným košem a heliovou náplní odváděno ke stěně nádoby, která je z vnější strany radiálně žebrovaná z důvodu zvětšení plochy pro přestup tepla do okolí. Celá nádoba je chlazena přirozenou cirkulací okolního vzduchu nasávaného po obvodu ve spodní části budovy a odváděného žaluziovými systémy ve střešní konstrukci skladu. Vstupní otvor do kontejneru je po vložení souborů paliva uzavřen systémem dvou hermetických vík nad sebou. Těsnost uzavření je nepřetržitě monitorována sledováním tlaku helia mezi víky. Kromě tlaku je kontinuálně sledována i teplota povrchu skladovacího kontejneru.