Elektrický generátor v Jaderné elektrárně Temelín je vzhledem k poskytovanému výkonu dost velké zařízení. Nemá sice rozměry turbíny nebo váhu plné reaktorové nádoby, ale i tak se svou délkou 15 metrů a průměrem přes 3 metry budí respekt. Generátor se skládá z rotoru, otáčejícího se v otvoru pevného statoru. Rotor je štíhlý dlouhý válec. Aby se měděné závity budícího vinutí nevytrhaly vlivem odstředivé síly z drážek (při rychlosti 3 000 otáček za minutu), vyrábějí se rotory v průměru maximálně kolem 1 metru. Pro velké a výkonné stroje typu temelínského generátoru pak vede k zvýšení výkonu jediná cesta – prodloužení rotoru. A proto je temelínský rotor dlouhý jako zpívající velryba – dospělý keporkak, jen je z kovu, a proto je asi 3 až 4krát těžší (90 tun) než ona velryba. Kdybychom jej položili pod koš, zabral by celou šířku basketbalového hřiště.
Stejně jako plně naložený Airbus A380 je těžký i 1 000MW generátor temelínské elektrárny.
Hmotnost celého elektrického generátoru je, stejně jako hmotnosti všech hlavních zařízení 1 000MW jaderné elektrárny, běžnými smysly nepředstavitelná, vždyť se pohybujeme v řádu stovek tun. Pro porovnání, stejnou hmotnost jako generátor (564 tun) má plně naložené největší dopravní letadlo světa – dvoupatrový Airbus A380. Kdyby se mohl generátor rozřezat na 1 000 stejných kousků, odvezlo by jej přesně 1 000 osobních octavií.
Jednoduše by se dalo říct, že elektrický generátor je dlouhý jako lokomotiva a váží stejně jako letadlo…